РИСУНКАТА КАТО МЕТОД ЗА ДИАГНОСТИКА НА ДЕТСКОТО РАЗВИТИЕ
Водещ: Марияна Павлова
Анотация на програмата
Програмата „Рисунката като метод за диагностика на детското развитие“ е специализиран курс, насочен към специалисти, работещи с деца от предучилищна и начална училищна възраст.
Провеждането на обучението в програмата е организирано в два модула – теоретичен и практически.
Теоретичната част представя техники за провеждане на рисувателни тестове при работа с деца; етапи в развитието на детската рисунка; основни групи рисувателни методики и най-често използваните в практиката: Рисунка на човешка фигура по Фл. Гудинъф и Рисунка „Къща, Дърво, Човек“ по Дж. Бък.
В практическата част са заложени подробно изложение и обсъждане на параметрите за интерпретация; извършване на качествен и количествен анализ на реални детски рисунки на „Човешка фигура“ и „ Къща, дърво, човек“; дискусии.
Програмата за повишаване квалификацията на педагогическите специалисти е одобрена със Заповед на МОН № РД09-242 / 25.01.2021.
Продължителност на обучението: 16 академични часа
Цена: 350 лв.
Имаме възможност за провеждане на групови обучения по заявка и на място, избрано от заявителя. Свържете се с нас за повече информация!
Обучението завършва с получаването на удостоверение с описание на броя обучителни часове, получената информация и практическия опит, придобит от участниците.
В таксата за участие се включват печатни материали и други ресурси, нужни за повеждането на обучението; осигуряване на помещение и материално-технически средства за провеждане на практическите тренинги; кафе-паузи.
На всеки участник се издава фактура за платената сума. Фактурата се издава при получен банков превод на сумата.
ТЕМАТИЧНА ПРОГРАМА:
Теоретична част:
- Обща постановка на техники за провеждане на рисувателни тестове при работа с деца
1.1. Теоретична рамка за основните подходи при интерпретация на рисунката (генетичен, експресивен и проективен)
- Етапи в развитието на детската рисунка
- Въвеждане в основни групи рисувателни методики
3.1 . Рисунка на човешка фигура по Фл. Гудинъф;
3.2 . Рисунка „Къща, Дърво, Човек“ по Дж. Бък
Практическа част:
- Въвеждане и демонстрация на параметрите за интерпретация в детската рисунка:
1.1. Параметри за интерпретация при качествен анализ на рисунка
1.2. Параметри за интерпретация при количествен анализ на рисунка
- Анализ на детски рисунки:
2.1. Анализ на рисунки –„ Човешка фигура“
2.2. Анализ на рисунки – „Къща, дърво, човек“
- Групово и индивидуално участие в симулация на игрови рисувателни техники
- Дискусия и анализ на казуси
Профил на обучителя:
Марияна Павлова е клиничен психолог с дългогодишен опит в консултиране, диагностика и терапевтична работа с деца с когнитивни, социални и емоционално-поведенчески нарушения. В продължение на 8 години е била част от екипа на Институт за психично здраве и развитие в София. През 2018 г. открива специализиран център за консултиране, терапия и обучение на деца със СОП в столицата. Марияна Павлова има богат опит в обучението и подготовка на специалисти в областта на ресурсното подпомагане на деца и ученици със специални образователни потребности. Професионалните й интереси са насочени в когнитивно-поведенческа психотерапия и проективните рисувателни техники в детска възраст като инструмент за оценка и стимулиране на психичното функциониране.