Skip to content

Център за работа с деца и възрастни МИКИ

Понеделник – Петък 08:30 – 18:000899920871crdmiki@gmail.com
Facebook page opens in new window
Zdravapsihika.bg
Консултативно-терапевтичен център за здрава психика
Zdravapsihika.bg
  • Начало
  • За нас
  • Услуги
    • Диагностика
    • Занималня
    • Консултации и терапия
    • Обучения
    • Онлайн терапия
  • Цени
  • Публикации
  • Новини
  • Контакти
Search:
  • Начало
  • За нас
  • Услуги
    • Диагностика
    • Занималня
    • Консултации и терапия
    • Обучения
    • Онлайн терапия
  • Цени
  • Публикации
  • Новини
  • Контакти

Детето и неговият въображаем приятел

You are here:
  1. Начало
  2. Статии
  3. Детето и неговият въображаем приятел
мар.82022
Статии

Детето и неговият въображаем приятел – има го, изглежда странно и звучи малко притеснително, но трябва ли реално родителят да се тревожи, какво казва това за детето и как да се отнасяме с него и въображаемия му приятел – въпроси, които всеки човек си е задавал, когато е имал подобни въображаеми срещи.

           Основният отговор е един и той е много успокоителен. Въображаемият приятел е феномен на израстването и в този смисъл родителят няма причини да се притеснява за психичното здраве на своето дете. Обикновено се случва да се появи такъв между 3-та и 5-та година. Правени са изследвания и проучвания по темата – в различни страни, с различна култура и език, се наблюдава същото, тоест тук наистина говорим за норма, а не за излизане от нея. Нещо повече, смята се, че деца, които имат въображаеми приятели, са по-чувствителни, с по-богато въображение и речников запас и по-емпатични. Разглеждайки го като възрастов феномен, той се очаква да отмине с порастването и разширяването на социалния живот на детето. В този смисъл би могло да се помисли за социалния му кръг, за честотата на срещите с връстници, за преживяванията му в дома и извън него – стимулирането им само биха била от полза.

 Как да се държим с въображаемия приятел – като малко се преоделеем и не отричаме съществуването му, него го има по някаква причина и ако го отричаме и „забраняваме“ да говорим за него вкъщи и пред други хора, най-вероятно причината ще си остане, но ще се създаде и друг проблем. Може да питаме за името му, за това какво обича, какво иска – това дава информация по индиректен начин за желанията на собственото дете.

Автор Цветелина Цветкова Център за работа с деца „МИКИ“

Категория: Статии8 март 2022Остави коментар

Подобни статии

Диспраксия
13 октомври 2022
За децата със СОП и СОТ
11 октомври 2022
Kак да общуваме с нашите деца ?
6 юли 2022
Умствена изостаналост
12 юни 2022
Децата, компютрите и необятното интернет пространство
9 април 2022
Чуждоезиково обучение и дислексия?
8 март 2022

Вашият коментар Отказ

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Публикувай коментар

Услуги
  • Диагностика
  • Занималня
  • Консултации и терапия
  • Обучения
  • Онлайн терапия
Последни статии
  • Диспраксия
    13 октомври 2022
  • За децата със СОП и СОТ
    11 октомври 2022
  • Умствена изостаналост
    12 юни 2022
  • Децата, компютрите и необятното интернет пространство
    9 април 2022
  • Kак да общуваме с нашите деца ?
    6 юли 2022

„Пещерата, от която се страхувате най-много, съдържа съкровището, което търсите“ Джоузеф Кемпбел
  • Телефон:
    0899920871
  • Имейл:
    crdmiki@gmail.com

Find us on:

Facebook page opens in new window
Последни статии
  • Диспраксия
    13 октомври 2022
  • За децата със СОП и СОТ
    11 октомври 2022
  • Умствена изостаналост
    12 юни 2022
  • Децата, компютрите и необятното интернет пространство
    9 април 2022
  • Kак да общуваме с нашите деца ?
    6 юли 2022
Контакти

Изпрати

© ZdravaPsihika.bg 2022 | Всички права запазени | Изработка на уеб сайт от Web Visuality

Go to Top